04int2.jpg

ZŠ - Polytechnické vzdělávání

ZŠ - Polytechnické vzdělávání

Jedná se o vzdělávací program zaměřený na úvod do problematiky environmentální výchovy a její implementace do výchovy pro pedagogické pracovníky.
Tematické okruhy studia jsou stanoveny tak, aby odpovídaly Standardu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v EVVO, vydaným MŠMT ČR v roce 2015.
Je určeno pedagogickým pracovníkům, kteří jsou, nebo mají zájem být pověřeni výkonem funkce koordinátora environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (EVVO). Nebo pedagogům, kteří se chtějí obeznámit s možnostmi pojetí Environmentální výchovy jako průřezového tématu.
Obsah specializačního studia je rozčleněn do čtyř tematických okruhů vymezených cíli a tématy.

Modul 1: Uvedení do problematiky EVVO, její smysl a cíle;
- teorie a směry v EV (např. teorie environmentálně odpovědného jednání), příklady různých přístupů v EV (např. Výchova o Zemi, globální výchova, místně zakotvené učení apod.);
- postavení EV ve vzdělávacím systému, vztah EV ke klíčovým kompetencím, vzdělávacím cílům, vzdělávacím oblastem a učivu (společné principy, příklady různých přístupů v ČR i ve světě);
- vzdělávací a informační zdroje v EVVO;
- vzdělávání a osvěta nepedagogických zaměstnanců školy v oblasti EVVO;
- nestátní neziskové organizace a další organizace specializované na EVVO jako partneři školy v naplňování ŠP EVVO.


Modul 2: Základní zajímavá a inspirující témata oblasti EV:
- ŠKOLA SOUČÁST KRAJINY
- ŠKOLA A STROMY KOLEM NÁS
- ZVÍŘATA KOLEM ŠKOLY A KOLEM NÁS
- ŠKOLA JAKO ZAHRADA
- ŠKOLA V ZELENI


Modul 3: Základy ekologie a environmentalistiky:
- orientovat se v základních ekologických pojmech a principech a v jejich významu pro lidskou společnost, v historii vývoje vztahu člověka k přírodě a krajině; základní ekologické pojmy, principy a jejich souvislosti s ochranou životního prostředí;
- současné globální, regionální a lokální problémy životního prostředí (znečištění, neudržitelné využívání přírodních zdrojů), jejich příčiny (klíčové faktory vlivu člověka na prostředí – růst populace, spotřeba, technologie apod.) a důsledky;
- udržitelný rozvoj - pojetí a principy, možnosti a úskalí hledání cest k udržitelnosti;
- Úmluva o krajině a další související platné dokumenty
- Jak nabyté znalosti prakticky využívat k postupné ekologizaci výuky i provozu školy.


Modul 4: Možnosti implementace EV do výuky a do školní praxe:
- Vybrané metodiky EVVO: Venkovní učení, Místně zakotvené učení; GLOBE; Active citizens; Global storylines
- Přírodní zahrady a přírodní učebny, jejich význam, tvorba a využití ve výuce i ve volnočasových aktivitách.
- Nové perspektivní trendy v EV: permakultura, HAE, Animals assisted Education
- modely aktivního učení a další efektivní metody vhodné v EV;
- tvorba, realizace a evaluace učebních celků s environmentálními cíli a obsahem ve výuce i v mimoškolních činnostech (volba relevantních cílů EV, formulace konkrétních cílů a výstupů programu, volba témat, metod, prostředků a způsobů evaluace programu);
- smysl a možnosti zapojení škol do dlouhodobých vzdělávacích programů EVVO (Ekoškola, Škola pro udržitelný život, Fairtradová škola, Škola udržitelného rozvoje apod.);
- příklady environmentálních témat ve výuce i v mimoškolních činnostech s důrazem na naplňování průřezového tématu Environmentální výchova / Člověk a životní prostředí; volitelné předměty a zájmové útvary se zaměřením na EVVO;
- možnosti řešení problémů v životním prostředí obce a regionu jako součást EVVO školy;
- příklady vhodných metodik, aktivit a pomůcek pro různé stupně škol a školská zařízení;
- příklady dobré praxe škol a školských zařízení, obcí, nestátních neziskových organizací a dalších organizací specializovaných na EVVO.

 

 

č. akreditace MSMT: MSMT- 226/2021-5-55
6843/2018-2-269
Uznatelné jako výstup šablon DVPP:  2.II/6 g) polytechnické vzdělávání
Forma: prezenční seminář
Hodinová dotace: 8 hodin / 45 minutových
Vzdělávací cíl:

Cílem vzdělávacího programu je uvedení pedagogických pracovníků do problematiky Environmentální výchovy a získání důležitých poznatků o environmentální problematice. Dále jsou pak stěžejní součástí návody, inspirace a metody, jak získané dovednosti a poznatky funkčně implementovat do výuky, nebo volnočasových aktivit tak, aby byl splněn požadavek MŠMT pojetí Environmentální výchovy jako průřezového tématu.

Cílová skupina: učitelé 1.stupně ZŠ, učitelé 2.stupně ZŠ, pedagogové volného času, ředitelé škol a školských zařízení, speciální pedagogové, psychologové, učitelé - vedoucí školních zájmových kroužků a klubů, učitelé ZUŠ a SUŠ a vychovatelé školských zařízení
Místo konání: Praha nebo jinde na základně konkrétních požadavků
Cena:  2 025 Kč, v případě většího počtu zájemců cena dohodou 
Termín konání:  
Úvod do Environmentální výchovy, ZŠ, 8 hodin  

Bude probíhat v těchto datech: 25.08.2021 v čase 10,00 – 14,00 hod.
                                               26.08.2021 v čase 10,00 – 14,00 hod.

 

 

Přihláškový formulář (ZŠ):

Pole označená * musí být vyplněna.

Škola:

Název školy *
Město (obec): *
Adresa (ulice): *
PSČ: *
IČO: *

Kontaktní osoba:

Jméno a příjmení *
E-mail: *
Telefon: *

Název kurzu na který se hlásíte:


Napište nám termín konání kurzu:*
Dodatečné poznámky, připomínky:


Stisknutím následujícího tlačítka odešlete žádost o kurz:



 

ZŠ - Polytechnické vzdělávání

Vzdělávací program Školní robotika a rozvoj informatického myšlení je rozdělen na dva základní bloky: 1. Rozvoj informatického myšlení, 2. Školní robotika.

V prvním bloku „Rozvoj informatického myšlení„ se účastníci naučí používat základní principy informatického myšlení. Zároveň si osvojí nástroje, které k rozvoji informatického myšlení slouží. Jako hlavní databázi nástrojů začnou účastníci využívat web code.org. Účastníci se dozvědí o aktivitách bez počítače (unplugged) i s počítačem. Jako zdroj aktivit s počítačem si účastníci osvojí materiály z mezinárodního projektu „Hour of code“.

Aktivity s počítačem i bez počítače si účastníci vyzkouší na vlastní kůži v roli žáků. Po osvojení principů algoritmického myšlení se účastníci pokusí vytvořit také své vlastní aktivity, případně upravit aktivity ze zmíněných webů do osobního vzdělávacího kontextu. Tím dokáží porozumění probraných témat.

Ve druhém bloku „Školní robotika“ se účastníci dozvědí jak postupně zavádět školní robotiku do prostředí základní školy. Druhý blok plynule navazuje na osvojené dovednosti z první části programu a aplikuje je v kontextu školní robotiky. Účastníci se dozví přínosy a principy školní robotiky a poznají různé robotické pomůcky, které se ve školách využívají.

Navazuje konkrétní práce s počítači BBC Microbit, ve které účastníci řeší konkrétní úlohy v roli studentů. Účastníci si postupně osvojí práci s pomůckou BBC Microbit,

naučí se Microbit zapojovat do mezipředmětových vztahů a vyučovat základy. Na konci programu vytvoří účastníci vlastní výukový projekt, ve kterém zapojí BBC Microbit do výuky napříč předměty.

Cílovou skupinou jsou: ředitelé škol, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, asistenti pedagoga.

Cena: Kč 3.000,-

data konání:

  13.5.2021 v čase 15,30 – 18,00

  27.5.2021 v čase 15,30 – 18,00

  03.6.2021 v čase 15,30 – 18,00

 

Akreditace MŠMT: MSMT-226/2021-5-55

 

Přihláškový formulář (ZŠ):

Pole označená * musí být vyplněna.

Škola:

Název školy *
Město (obec): *
Adresa (ulice): *
PSČ: *
IČO: *

Kontaktní osoba:

Jméno a příjmení *
E-mail: *
Telefon: *

Název kurzu na který se hlásíte:


Napište nám termín konání kurzu:*
Dodatečné poznámky, připomínky:


Stisknutím následujícího tlačítka odešlete žádost o kurz:



 

ITC is:

  • Accredited by the Czech ministry of education
  • Member of the Czech committee for science management
  • Certified by the International Education Society, London
 
 

Tato stránka používá pouze cookies, jež jsou nezbytné pro funkčnost stránek. Prohlížením webu s tím souhlasíte.

OK