Vzdělávací program je postaven tak, aby ukázal pedagogům, jejichž aprobací není přímo český jazyk, že čtenářskou gramotnost lze efektivně rozvíjet ve všech předmětech. K rozvoji čtenářské gramotnosti může přispět opravdu každý pedagog, v jehož předmětu žáci pracují s textem.
Vzdělávací program se zaměřuje na všechny tři hlavní oblasti čtenářské gramotnosti definované v rámci výzkumu PISA – získávání informací, zpracování informací a zhodnocení textu. Nabízí učitelům metody práce vhodné pro rozvoj čtenářské gramotnosti.
Hlavní témata kurzu:
čtenářská gramotnost ve výzkumech
metody rozvoje čtenářské gramotnosti
organizační formy práce (práce ve dvojicích, práce v malých skupinách, třídní projekty a meziročníkové projekty)
metody práce s textem ve všeobecně vzdělávacích předmětech
zapojení informací z dalších zdrojů, jejich vyhledávání, kritické zhodnocení a zpracování, rozlišení faktů a názorů, práce s texty z médií
rozvoj vyšších kognitivních cílů podle Blooma v rámci práce s textem
závěrečné ročníkové práce, seminární práce, referáty jako nástroj rozvoje čtenářské gramotnosti
metody hodnocení podporující čtenářskou gramotnost (např. rubriky)
konkrétní ukázky práce s textem v různých předmětech
č. akreditace MSMT: | MSMT- 226/2021-5-55 6843/2018-2-269 |
Uznatelné jako výstup šablon DVPP: | III/2.3 a) Čtenářská gramotnost |
Forma: | prezenční, cyklus seminářů |
Hodinová dotace: | 24 hodin / 45 minutových |
Vzdělávací cíl: |
Vzdělávacím cílem tohoto vzdělávacího programu je ukázat učitelům, jak v rámci svých předmětů mohou u žáků rozvíjet čtenářskou gramotnost. |
Cílová skupina: | učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení, psychologové a speciální pedagogové |
Místo konání: | Praha nebo jinde na základně konkrétních požadavků |
Cena: | 7 090 Kč, v případě většího počtu zájemců cena dohodou |
Termín konání: |