Vzdělávací program seznámí pedagogické pracovníky středních škol s metodickými nástroji, které jsou vhodné pro práci s žáky SŠ s ADHD. V 1. části budou objasněny základní termíny, popsány příčiny a projevy ADHD. Dále budou pedagogové seznámeni s vhodnými postupy práce s žáky s ADHD v inkluzivním vzdělávání jak v obecné rovině, tak v konkrétních předmětech. Na vzdělávacím programu bude pojednáno o celostním přístupu k práci s dětmi s ADHD zahrnujícími spolupráci všech zainteresovaných stran včetně rodiny dítěte. V poslední části bude prostor pro práci s kazuistikami žáků s ADHD a sdílení vlastní praxe.
Struktura programu:
- Popis základních pojmů jako ADHD, ADD, hyperkinetická porucha
- Jak správně pracovat s žáky s ADHD v prostředí SŠ
- Způsoby a doporučení pro práci s celou rodinou žáků s ADHD
- diskuze nad prezentovanými kazuistikami žáků s ADHD
č. akreditace MSMT: | MSMT- 226/2021-5-55 28563/2017-1-1097 |
Uznatelné jako výstup šablon DVPP: |
III/2.1 e) Inkluze III/2.12 |
Forma: | prezenční, seminář |
Hodinová dotace: | 8 hodin / 45 minutových |
Vzdělávací cíl: | Účastníci vzdělávacího programu získají praktické informace o práci s žáky s ADHD ve školním prostředí včetně příkladů aktivit vhodných do jednotlivých vyučovaných předmětů. Pedagogové budou schopni pracovat s celou rodinou žáků s ADHD a využívat celostních přístupů k rozvoji těchto žáků ve škole i v rodině. Účastníci si vyzkouší sami navrhnout vhodné pedagogické postupy při práci s konkrétními jedinci, které budou moci využít v praxi. |
Cílová skupina: | učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení, psychologové a učitelé - metodik prevence |
Místo konání: | Praha nebo jinde na základně konkrétních požadavků |
Cena: | 2 025 Kč, v případě většího počtu zájemců cena dohodou |
Termín konání: |