Zaměřuje se na úvodní kroky školy, která přijala zprávu o rizikovém chování, realizuje rozhovory a zpracovává písemnou dokumentaci. Nabízí orientační posouzení závažnosti situace z hlediska míry jejího negativního vlivu na výchovně vzdělávací proces, celkovou atmosféru třídy, fungování jednotlivců, jejich norem, apod. Upřesňuje možnosti, jak případně využít služeb školského poradenského zařízení po oznámení události (pedagogicko-psychologickou poradnu).
Program je rozdělen na 3 části:
1. Část – Komunikace s jednotlivci, zásady efektivní komunikace, rizika nepřipravenosti. Pojmenování problému, označení slabých míst, vyhledání vhodné podpory.
2. Část – MD 43301/2013, písemný záznam. Specifikace problému a dalšího postupu. Význam konzultačního setkání a kontrolního setkání.
3. Část – Komunikace se třídou – zásady efektivní komunikace, Pojmenování problému, postoj třídního učitele k situaci, seznámení s postupem školy a s vyplývajícími závazky pro jednotlivce. Definování dalších postupů a případných opatření při nedosažení žádoucích změn. Následná péče o třídu a možnosti školy.
č. akreditace MSMT: | MSMT- 226/2021-5-55 24589/2018-2-728 |
Uznatelné jako výstup šablon DVPP: | III/2.1 e) Inkluze |
Forma: | prezenční, cyklus seminářů |
Hodinová dotace: | 8 hodin / 45 minutových |
Vzdělávací cíl: |
Cílem programu bude mj. poskytnutí teoretických znalostí a praktických dovedností, potřebných pro zvládání rozhovoru s jednotlivci a pro péči o třídu v případě rizikových projevů chování. |
Cílová skupina: | učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení, psychologové a speciální pedagogové |
Místo konání: | Praha nebo jinde na základně konkrétních požadavků |
Cena: | 2 025 Kč, v případě většího počtu zájemců cena dohodou |
Termín konání: |