Jedná se o vzdělávací program zaměřený na seznámení se strukturou třídnických hodin ( dále jen TH ) a náměty vycházejícími ze zkušeností tak, aby se mohly stát dobrým pomocníkem i inspirací při práci s žáky a studenty v třídnických hodinách.
Důraz je kladem na roli pedagoga, který žáky třídnickou hodinou provází, usměrňuje a průběh TH koriguje. Stanovuje cíl TH a domlouvá pravidla nutná pro její fungování, vybírá vhodnou techniku, komunikuje o třídním životě a sdílí dojmy při reflexi.
Pro získání uvedených aj. dovedností je program rozdělen na 3 části:
- 1. Část – Seznámení, Upřesnění programu, odborné literatury. Organizační připomínky.
- 2. Část – Struktura TH. TH – ano či ne? Specifika TH na SŠ. Role třídního učitele. Pravidla komunikace pro žáky. Pravidla komunikace pro třídního učitele. Výběr cíle a herních aktivit. Témata nevhodná pro TH. Využití komunitního kruhu, výhody a nevýhody. Situace na školách – vhodné a nevhodné realizace, legislativa. Metodická podpora.
- 3. Část – Psychosociální techniky a reflexe. O volbě a plánování technik tak, aby žáci porozuměli, co a proč právě dělají. O tvorbě vhodných otázek při reflexi, s cílem naučit žáky prezentovat vlastní názor a hledat vhodná řešení při hře, následně i při situacích ve třídě.
č. akreditace MSMT: | MSMT- 226/2021-5-55 24589/2018-2-728 |
Uznatelné jako výstup šablon DVPP: | III/2.1 e) Inkluze |
Forma: | prezenční, cyklus seminářů |
Hodinová dotace: | 8 hodin / 45 minutových |
Vzdělávací cíl: |
Cílem vzdělávacího programu je poskytnout pedagogickým pracovníkům teoretické znalosti a praktické dovednosti pro vedení třídnických hodin, s důrazem na příklady dobré praxe. |
Cílová skupina: | třídní učitelé SŠ, SOŠ a SOU, gymnázií |
Místo konání: | Praha nebo jinde na základně konkrétních požadavků |
Cena: | 2 025 Kč, v případě většího počtu zájemců cena dohodou |
Termín konání: |