Jedním z hlavních témat, která jsou diskutována v souvislosti se změnami v českém školství, jsou aktivity, které nabídnou žákovi možnost autonomního rozvoje jeho schopností a dovedností a současně budou dostatečně motivující. Takové aktivity jsou velmi různorodé. Semináře budou zaměřeny na jejich charakteristiku, zásady pro jejich navrhování a realizaci a ukázkám vhodných výukových jednotek.
Hlavní témata seminářů:
-
Aktivity, které nabídnou žákovi možnost autonomního rozvoje jeho schopností a dovedností a současně budou dostatečně motivující
Didaktický konstruktivismus
Didaktické situace
Strategie řešení úloh -
Ukázky konkrétních situací (
Všechny použité pojmy budou ilustrovány na konkrétních ukázkách z vyučování matematice. -
Objevování ve vyučování matematice
Etapy objevování
Zařazení objevování do hodin matematiky
Ukázky konkrétních situací -
Využití „neškolských“ strategií při řešení úloh v matematice
Řešení úloh v matematice
Sledované řešitelské strategie
Ukázky různých strategií řešení pro jednu úlohu
Zařazování „neškolských strategií do výuky matematice na SŠ
č. akreditace MSMT: | MSMT- 226/2021-5-55 22615/2017-2-870 |
Uznatelné jako výstup šablon DVPP: | III/2.3 b) Matematická gramotnost |
Forma: | prezenční, cyklus seminářů |
Hodinová dotace: | 24 hodin / 45 minutových |
Vzdělávací cíl: |
Cílem semináře je nabídnout pedagogickým pracovníkům náměty, jak při výuce matematiky zvýšit motivaci žáků a zdůraznit význam matematiky pro běžný život. Zároveň budou pedagogičtí pracovníci SŠ seznámeni s aktivitami, které umožní autonomní rozvoj žáků. Všechny aktivity v semináři budou ilustrovány konkrétními ukázkami vhodnými pro zařazení do vyučování (nejen) na SŠ. |
Cílová skupina: | učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení, psychologové a speciální pedagogové |
Místo konání: | Praha nebo jinde na základně konkrétních požadavků |
Cena: | 7 090 Kč, v případě většího počtu zájemců cena dohodou |
Termín konání: |