Náš vzdělávací program je zaměřen na metodu CLIL, tedy přístup, který propojuje výuku cizího jazyka s tématy nejazykových předmětů jako matematika, přírodověda, výtvarná výchova apod. Účastníci se nejprve seznámí s principy metody CLIL, jejími různými modely a výhodami i možnými riziky, které tento typ výuky přináší. CLIL si v následném bloku zažijí z perspektivy žáků, a to jak v rámci dvou souvislých vyučovacích hodin CLIL, tak i celé řady rozmanitých aktivit v cizím jazyce napříč předměty ZŠ. Na těchto činnostech budou demonstrovány metody výuky a formy práce vhodné pro CLIL a zároveň různé podoby podpůrných strategií (tzv. scaffolding), které by měl pedagogický pracovník žákům poskytnout tak, aby docházelo k osvojování si znalostí nejazykového předmětu a zároveň rozvoji dovedností v cizím jazyce.
Moduly:
-
Úvod do problematiky
-
Výhody a rizika CLIL
-
Ukázka dvou vyučovacích hodin CLIL a následná reflexe
-
Ukázky jazykových sprch napříč předměty a ročníky ZŠ
-
Metody výuky vhodné pro CLIL
-
Příprava vlastních aktivit CLIL
-
Jak začít s CLILem v mé třídě/škole
- Případové studie
- Odkazy na další materiály
č. akreditace MSMT: | MSMT- 226/2021-5-55 22615/2017-2-870 |
Uznatelné jako výstup šablon DVPP: | II/2.1 c) Cizí jazyky |
Forma: | prezenční, cyklus seminářů |
Hodinová dotace: | 16 hodin / 45 minutových |
Vzdělávací cíl: |
Cílem tohoto vzdělávací program je poskytnout cílové skupině ucelené teoretické a praktické vysvětlení a praktické aktivity a příklady dobré praxe na téma: „Příprava na zavádění CLILu do výuky na ZŠ“ - umožnit pedagogickým pracovníkům objevit CLIL jako inovativní přístup k výuce cizích jazyků, ale současně i jako zajímavý způsob jak obohatit látku všeobecně-vzdělávacích předmětů |
Cílová skupina: | učitelé 1.stupně ZŠ, učitelé 2.stupně ZŠ, pedagogové volného času, ředitelé škol a školských zařízení, speciální pedagogové, psychologové |
Místo konání: | Praha nebo jinde na základně konkrétních požadavků |
Cena: | 4 051 Kč, v případě většího počtu zájemců cena dohodou |
Termín konání: |