Vzdělávací program je zaměřen na využívání herních aktivit ve výuce cizích jazyků napříč věkovými kategoriemi. V úvodu účastníci zhlédnou několik videoukázek z lekcí angličtiny, kde se objevuje hra jako výuková metoda. Poté se pokusí ve skupinách diskutovat o pozitivních aspektech i výzvách, které hra jako metoda výuky přináší. Následující část bude věnována různým typům her, z každé kategorie si účastníci budou moci vyzkoušet alespoň jednu konkrétní aktivitu, která bude následně reflektována spolu s lektorem. Důraz bude kladen na hry, které rozvíjí jednotlivé jazykové dovednosti se zvláštním důrazem na rozvoj produktivní kompetence mluvení. Výběr aktivit bude zohledňovat také různé učební styly žáků. Vzdělávací program je zakončen blokem, v rámci něhož budou mít účastníci možnost vytvořit či adaptovat několik didaktických her, které budou nejlépe vyhovovat jejich kontextu a u kterých bude velký potenciál jejich bezprostředního využití v praxi.
Struktura programu:
- Sdílení zkušeností a očekávání
- Úvod do problematiky
- Pozitivní aspekty a výzvy hry jako výukové metody
- Typy didaktických her a jejich využití ve výuce cizího jazyka
- Kooperativní hry
- Didaktické hry s podporou ICT
- Příprava vlastních herních aktivit
- Odkazy na další materiály
- Závěrečné hodnocení vzdělávacího programu
č. akreditace MSMT: | MSMT- 226/2021-5-55 28563/2017-1-1097 |
Uznatelné jako výstup šablon DVPP: | II/2.1 c) Cizí jazyky |
Forma: | prezenční, cyklus seminářů |
Hodinová dotace: | 16 hodin / 45 minutových |
Vzdělávací cíl: |
Po absolvování vzdělávacího programu pedagogický pracovník ZŠ: • objeví hru jako jednu z efektivních metod výuky cizích jazyků |
Cílová skupina: | učitelé 1.stupně ZŠ, učitelé 2.stupně ZŠ, pedagogové volného času, ředitelé škol a školských zařízení, speciální pedagogové, psychologové, učitelé - vedoucí školních zájmových kroužků a klubů |
Místo konání: | Praha nebo jinde na základně konkrétních požadavků |
Cena: | 4 051 Kč, v případě většího počtu zájemců cena dohodou |
Termín konání: |