Vzdělávací program nabízí rozvoj kompetencí pro využití inkluzivních konceptů na systémové úrovni školy. Ve vzdělávacím programu bude zmapován nebo vytvořen rámec portfolia inkluzivní školy a oblasti inkluzivní strategie ve vzdělávání z širšího a užšího hlediska v kontextu EU, státní a regionální politiky vzdělávání a inkluzivních opatření a potřeb na lokální úrovni. Ve vzdělávacím programu se zaměříme i na možnosti monitorovaní potřeb jednotlivých žáků ZŠ nebo skupiny. Pedagogičtí pracovníci se seznámí s řadou osvědčených inkluzivních strategií využitelných dle individuálních potřeb žáka ZŠ.
Moduly:
- Modul 1: Inkluzivní koncepty, terminologie, portfolio ZŠ
- Modul 2: Komplexní mapování potřeb žáků ZŠ v riziku školního neúspěchu a rizikového chování a s dalšími speciálně vzdělávacími potřebami
- Modul 3: Podpory a podpůrná opatření pedagogických pracovníků ZŠ - nástroje, metodiky
- Modul 4: Praktické využití nástrojů a užívání konceptu inkluze v různých úrovních
č. akreditace MSMT: | MSMT- 226/2021-5-55 13354/2017-3-599 |
Uznatelné jako výstup šablon DVPP: | II/2.8 |
Forma: | prezenční, seminář |
Hodinová dotace: | 8 hodin / 45 minutových |
Vzdělávací cíl: | Cílem tohoto vzdělávacího programu je poskytnout pedagogickým pracovníkům ZŠ znalosti a strategie zaměřené na inkluzi žáků ZŠ a jejich rozvoj. Pedagogičtí pracovníci si osvojí používání inkluzivního přístupu se zaměřením na potřeby jednotlivých žáků. Nově nabyté znalosti pak mohou být využívány v praxi ZŠ. |
Cílová skupina: | učitelé 1.stupně ZŠ, učitelé 2.stupně ZŠ, pedagogové volného času, ředitelé škol a školských zařízení, speciální pedagogové, psychologové, učitelé - vedoucí školních zájmových kroužků a klubů |
Místo konání: | Praha nebo jinde na základně konkrétních požadavků |
Cena: | 950 Kč, v případě většího počtu zájemců cena dohodou |
Termín konání: |
8-hodinovou šablonu učíme online v 90 minutových blocích s 30 minutovými přestávkami
16.3. v čase 14,00 - 17,30 hodin
18.3. v čase 14,00 - 17,30 hodin
|