Hlavní témata:
Blok 1
• Práce s indexem (ukazatelem) inkluze školy. Pojem inkluze, zjišťování situace
školy, jednotlivé oblasti - měřítka s otázkami, diskuse o prioritách a jejich
realizaci.
• Systém podpůrných opatření pro žáky s postižením či znevýhodněním,
jednotlivé stupně, karty podpůrných opatření, a přehled nejčastěji využívaných
pedagogických postupů.
Blok 2
• Integrovaný žák s oslabením kognitivního výkonu nebo lehkým mentálním
postižením ve třídě. Specifika žáka, pedagogická diagnostika.
• Integrovaný žák s poruchou autistického spektra ve třídě. Charakteristika
poruch autistického spektra, sociální chování, komunikace, představivost a
specifické zájmy, emocionalita, pedagogická diagnostika.
• Konkrétní podpůrná opatření: organizace výuky, modifikace výukových metod
a forem práce,pedagogická intervence, pomůcky, úprava obsahu vzdělávání,
hodnocení, příprava na výuku, podpora sociální a zdravotní, práce s třídním
kolektivem, úprava prostředí.
Blok 3
• Principy metody snadno srozumitelných informací pro osoby s postižením
–zásady pro efektivní komunikaci a volbu vhodných studijních materiálů pro
žáky se sníženým porozuměním textu z důvodu mentálního či sluchového
postižení, dyslexie, poruchy autistického spektra či odlišného mateřského
jazyka.
• Spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga: jednotlivé kompetence a
zodpovědnosti, možnosti zapojení asistenta do výuky, role učitele ve vztahu k
asistentovi, zásady efektivní komunikace.
Blok 4
• Žák se sociálním znevýhodněním ve třídě. Definice, projevy sociálního
znevýhodnění a jeho dopady na vzdělání. Konkrétní podpůrná opatření:
organizace výuky, modifikace výukových metod a forem práce, pedagogická
intervence, pomůcky, úprava obsahu vzdělávání, hodnocení, příprava na
výuku, podpora sociální a zdravotní, práce s třídním kolektivem, úprava
prostředí.
• Profil žáka na jednu stránku – využití individuálního přístupu v praxi – pozitivní
obraz žáka, který výstižně popisuje jeho silné stránky a přednosti, jeho potřeby
a nejúčinnější motivaci a konkrétní způsob podpory při výuce.
č. akreditace MSMT: | MSMT- 226/2021-5-55 28563/2017-1-1097 |
Uznatelné jako výstup šablon DVPP: | II/2.8 |
Forma: | prezenční, seminář |
Hodinová dotace: | 8 hodin / 45 minutových |
Vzdělávací cíl: |
Cílem semináře: zdokonalit kompetence pedagogických pracovníků ZŠ při práci se žáky s |
Cílová skupina: | učitelé 1.stupně ZŠ, učitelé 2.stupně ZŠ, pedagogové volného času, ředitelé škol a školských zařízení, speciální pedagogové, psychologové, učitelé - vedoucí školních zájmových kroužků a klubů |
Místo konání: | Praha nebo jinde na základně konkrétních požadavků |
Cena: | 950 Kč, v případě většího počtu zájemců cena dohodou |
Termín konání: |