Vzdělávací program připravuje pedagogické pracovníky na práci s heterogenními skupinami, tedy zejména na to, jak se vyrovnat s rozdílnými potřebami a možnostmi jednotlivých žáků a jak výuku adekvátně individualizovat. Vzdělávací program by měl současně přispět k tomu, aby byly rozdíly ve skupině chápány nejen jako komplikace a výzva, ale současně i jako výhoda, ze které mohou za určitých podmínek profitovat všichni účastníci výukového procesu.
Vzdělávací program bude rozdělen do čtyřech témat, respektive modulů: příprava vyučovací jednotky a tvorba úkolů pro heterogenní skupiny, využití scaffoldingu pro podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, kooperativní strategie a formativní hodnocení jako vhodný nástroj zpětné vazby v inkluzivní škole.
Hlavní témata vzdělávacího programu:
- Sdílení zkušeností s inkluzí a očekávání
- Příprava vyučovací jednotky a tvorba úkolů pro heterogenní skupiny
- Využití scaffoldingu pro podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- Kooperativní strategie v inkluzivních třídách
- Formativní hodnocení jako efektivní nástroj zpětné vazby v inkluzivních třídách
- Závěrečné hodnocení vzdělávacího programu
č. akreditace MSMT: | MSMT- 226/2021-5-55 28563/2017-1-1097 |
Uznatelné jako výstup šablon DVPP: | II/2.1 e) Inkluze |
Forma: | prezenční, cyklus seminářů |
Hodinová dotace: | 16 hodin / 45 minutových |
Vzdělávací cíl: |
Po absolvování vzdělávacího programu pedagogický pracovník ZŠ: • osvojí dovednost vytvářet úkoly různé kognitivní náročnosti |
Cílová skupina: | učitelé 1.stupně ZŠ, učitelé 2.stupně ZŠ, pedagogové volného času, ředitelé škol a školských zařízení, speciální pedagogové, psychologové, učitelé - vedoucí školních zájmových kroužků a klubů |
Místo konání: | Praha nebo jinde na základně konkrétních požadavků |
Cena: | 4 051 Kč, v případě většího počtu zájemců cena dohodou |
Termín konání: |