Vzdělávací program se bude skládat z několika dílčích témat, která jsou v souvislosti s Inkluzí aktuální, a o která mají pedagogičtí pracovníci ZŠ zájem:
Inkluze - Diagnostika, intervence a strategie;
Agresivita a prevence;
Jedinci s ADHD;
Žáci se sociálním znevýhodněním a poruchou autistického spektra.
Moduly:
- Modul 1: Inkluzivní koncepty, terminologie, portfolio ZŠ
- Modul 2: Komplexní mapování potřeb žáků ZŠ v riziku školního neúspěchu a rizikového chování a s dalšími speciálně vzdělávacími potřebami
- Modul 3: Podpory a podpůrná opatření pedagogických pracovníků ZŠ - nástroje, metodiky
- Modul 4: Praktické využití nástrojů a užívání konceptu inkluze v různých úrovních
- Modul 5: Agresivita a prevence v prostředí ZŠ
- Modul 6: Faktory a stádia agrese, rozpoznání spouštěčů agrese
- Modul 7: Mikro treking emocí a rozpoznání a regulace spouštěčů vyvolávající agresivní chování, Rozpoznání varovných signálů u žáků ZŠ
- Modul 8: Využití modelu trianglu prevence agresivního chování, sdílení osvědčených postupů v praxi
- Modul 9: Úvod do ADHD
- Modul 10: Práce s žáky s ADHD ve školním prostředí
- Modul 11: Práce s rodinou žáku s ADHD
- Modul 12: Diskuze a kazuistiky
- Modul 13: Inkluze a podpůrná opatření
- Modul 14: Integrovaný žák s oslabením kognitivního výkonu a Integrovaný žák s poruchou autistického spektra ve třídě
- Modul 15: Snadno srozumitelné informace a zásady efektivní komunikace s osobami s postižením
- Modul 16: Žák se sociálním znevýhodněním ve třídě
č. akreditace MSMT: | MSMT- 226/2021-5-55 529/2018-1-61 |
Uznatelné jako výstup šablon DVPP: | II/2.3 |
Forma: | prezenční, cyklus seminářů |
Hodinová dotace: | 32 hodin / 45 minutových |
Vzdělávací cíl: | Cílem tohoto vzdělávacího programu je poskytnout pedagogickým pracovníkům ZŠ znalosti a strategie zaměřené na inkluzi žáků ZŠ a jejich rozvoj. Pedagogičtí pracovníci si osvojí používání inkluzivního přístupu se zaměřením na potřeby jednotlivých žáků. Budou schopni rozpoznat a porozumět problematice agresivity žáků ZŠ se zaměřením na prevenci agresivního chování. Seznámí s podstatnými termíny, dělením, příčinami i projevy ADHD. Dále získají praktické informace o práci s žáky s ADHD ve školním prostředí včetně příkladů aktivit vhodných do jednotlivých vyučovaných předmětů. Pedagogičtí pracovníci ZŠ budou informováni o specifikách žáků se sociálním znevýhodněním, s mentálním postižením a poruchou autistického spektra a bude jim objasněn systém podpůrných opatření a konkrétní využití jednotlivých oblastí podpory v praxi. |
Cílová skupina: | učitelé 1.stupně ZŠ, učitelé 2.stupně ZŠ, pedagogové volného času, ředitelé škol a školských zařízení, speciální pedagogové, psychologové, učitelé - vedoucí školních zájmových kroužků a klubů a vychovatelé školských zařízení |
Místo konání: | Praha nebo jinde na základně konkrétních požadavků |
Cena: | 8 102 Kč, v případě většího počtu zájemců cena dohodou |
Termín konání: |