Vzdělávací program poskytne pedagogickým pracovníkům metodické nástroje vhodné pro práci s žáky s ADHD. V 1. části budou objasněny základní termíny, popsány příčiny a projevy ADHD. Dále budou pedagogičtí pracovníci seznámeni s vhodnými postupy práce s žáky s ADHD v inkluzivním vzdělávání jak v obecné rovině, tak v konkrétních předmětech. Bude pojednáno o celostním přístupu k práci s žáky s ADHD zahrnujícími spolupráci všech zainteresovaných stran včetně rodiny dítěte. V poslední části bude prostor pro práci s kazuistikami žáků s ADHD a sdílení vlastní praxe.
Hlavní témata:
1. část
Seznámení účastníků. Popis základních pojmů jako ADHD, ADD, hyperkinetická porucha. Popis dílčích typů, příčin a projevů ADHD ve školním kontextu.
2. část
Práce s žáky s ADHD ve školním prostředí. Doporučení na příklady dobré praxe v inkluzivním systému. Podpora kladení důrazu na rozvoj nejen v oblasti znalostí, ale i dovedností a sociálních schopností u žáků s ADHD. V první části budou představena obecná doporučení pro uzpůsobení školního prostředí a podmínek pro práci, tipy na aktivity podporující obecný rozvoj jedinců s ADHD. V druhé části budou nastíněny aktivity, které je možné využít při výuce konkrétních školních předmětů na základní škole.
3.část
Pedagogickým pracovníkům budou prezentovány způsoby a doporučení pro práci s celou rodinou žáků s ADHD. Budou upozorněni na možná úskalí a způsoby, jakými se s nimi vypořádat. Bude kladen důraz na sjednocení požadavků ze strany školy, pedagogického pracovníka i rodičů a na aktivní spolupráci mezi všemi zainteresovanými složkami.
4. část
V závěrečné části bude probíhat diskuze nad prezentovanými kazuistikami žáků s ADHD. Pedagogičtí pracovníci také dostanou prostor sdílet své vlastní případy z praxe a navrhnout, jak využít získané poznatky při jejich řešení v budoucnu.
č. akreditace MSMT: | MSMT- 226/2021-5-55 6843/2018-2-269 |
Uznatelné jako výstup šablon DVPP: | 2.II/6 e) inkluze |
Forma: | prezenční seminář |
Hodinová dotace: | 8 hodin / 45 minutových |
Vzdělávací cíl: |
Vzdělávacím cílem tohoto programu je rozvoj pedagogických pracovníků v oblasti práce s žáky s ADHD a jejich celostnímu rozvoji v rámci inkluzivního vzdělávání. Účastníci vzdělávacího programu se seznámí s podstatnými termíny, dělením, příčinami i projevy ADHD. Dále získají praktické informace o práci s žáky s ADHD ve školním prostředí včetně příkladů aktivit vhodných do jednotlivých vyučovaných předmětů. Pedagogičtí pracovníci budou schopni pracovat s celou rodinou žáků s ADHD a využívat celostních přístupů k rozvoji těchto žáků ve škole i v rodině. Účastníci si vyzkouší sami navrhnout vhodné pedagogické postupy při práci s konkrétními jedinci, které budou moci využít v praxi. |
Cílová skupina: | učitelé 1.stupně ZŠ, učitelé 2.stupně ZŠ, pedagogové volného času, ředitelé škol a školských zařízení, speciální pedagogové, psychologové, učitelé - vedoucí školních zájmových kroužků a klubů, učitelé ZUŠ a SUŠ a vychovatelé školských zařízení |
Místo konání: | Praha nebo jinde na základně konkrétních požadavků |
Cena: | 2 025 Kč, v případě většího počtu zájemců cena dohodou |
Termín konání: |