Zaměřuje se na úvodní kroky školy, která přijala zprávu o rizikovém chování, realizuje rozhovory a zpracovává písemnou dokumentaci. Nabízí orientační posouzení závažnosti situace z hlediska míry jejího negativního vlivu na výchovně vzdělávací proces, celkovou atmosféru třídy, fungování jednotlivců, jejich norem, apod. Upřesňuje kompetence třídního učitele a členů školního poradenského pracoviště při počátečním zachycení zpráv o událostech, které jsou nebo mohou být výchovně, sociálně nebo zdravotně rizikové.
Program je rozdělen na 3 části:
– Komunikace s jednotlivci, o sdělování informací formou rozhovoru. Prezentace s tématy: Techniky aktivního naslouchání. Efektivní komunikace. Bez manipulace k úspěchu. Rizika nepřipravenosti.
– MD 43301/2013. Metodické doporučení, určené pro záznam rozhovoru. Využití záznamu v praxi.
– Komunikace se třídou, o pravidlech komunikace v případě konfliktních vztahů mezi žáky. Mapování situace ve třídě a vyhodnocení závažnosti. Oznámení třídě. Následná péče o třídu, opatření školy
č. akreditace MSMT: | MSMT- 226/2021-5-55 24589/2018-2-728 |
Uznatelné jako výstup šablon DVPP: |
II/2.8 2.II/7 |
Forma: | prezenční, cyklus seminářů |
Hodinová dotace: | 8 hodin / 45 minutových |
Vzdělávací cíl: |
Cílem programu bude mj. poskytnutí teoretických znalostí a praktických dovedností, potřebných pro zvládání rozhovoru s jednotlivci a pro péči o třídu v případě rizikových projevů chování. |
Cílová skupina: | učitelé 1.stupně ZŠ, učitelé 2.stupně ZŠ, pedagogové volného času, ředitelé škol a školských zařízení, speciální pedagogové, psychologové, učitelé - vedoucí školních zájmových kroužků a klubů, učitelé ZUŠ a SUŠ a vychovatelé školských zařízení |
Místo konání: | Praha nebo jinde na základně konkrétních požadavků |
Cena: | 2 025 Kč, v případě většího počtu zájemců cena dohodou |
Termín konání: |