V oblasti didaktických her a aktivit herního a soutěžního typu budou diskutována tato témata:
- Zařazení didaktických her do vyučování
- Funkce herních aktivit ve vyučování matematiky
- Zásady pro tvorbu didaktických her
- Využití modifikací didaktických her z jiných oborů (např. vytvořených pro výuku cizích jazyků)
- Ukázky konkrétních her vhodných pro vyučování matematiky
- Didaktické hry podporující rozvoj komunikačních dovedností žák
- „Matematické křížovky“ a jejich využití
- Diskuse o možnostech zařazení her do vyučování jak v závislosti na věku, tak i na úrovni matematických znalostí a dovedností žáků
V oblasti objevování budou diskutována hlavně tato témata:
- Příprava aktivit pro objevování v matematice
- Od konkrétních modelů k obecnějším vztahům
- Komunikace mezi žákem a učitelem a mezi žáky
- Zařazování návodů a rozšíření
- Vysvětlování a dokazování
- Ukázky vhodných situací pro využití na základní škole
č. akreditace MSMT: | MSMT- 226/2021-5-55 13354/2017-3-599 |
Uznatelné jako výstup šablon DVPP: | II/2.1 b) Matematická gramotnost |
Forma: | prezenční, cyklus seminářů |
Hodinová dotace: | 16 hodin / 45 minutových |
Vzdělávací cíl: | Cílem semináře je nabídnout učitelům náměty, jak při výuce matematiky zvýšit porozumění žáků matematice, motivaci žáků, zdůraznit mezipředmětové vztahy a význam matematiky pro běžný život. |
Cílová skupina: | učitelé 1.stupně ZŠ, učitelé 2.stupně ZŠ, ředitelé škol a školských zařízení |
Místo konání: | Praha nebo jinde na základně konkrétních požadavků |
Cena: | 4 727 Kč, v případě většího počtu zájemců cena dohodou |
Termín konání: |