Seminář bude zaměřený na přípravu a analýzu didaktických situací, tj. situací při vyučování matematiky, a základní jevy, které s nimi souvisí. Na konkrétních ukázkách budou rozvedeny základní jevy vztahující se k vyučování matematiky a jejich charakteristiky včetně jejich možných modifikací pro různý věk žáků.
Hlavní témata semináře jsou:
- Pojem didaktické situace
- Další základní pojmy z teorie didaktických situací
- Různé role učitele a žáka ve třídě
- Vyučování matematiky jako hra
- Analýza a priori didaktické situace s ilustracemi z oblasti slovních úloh
- Strategie řešení slovních úloh o dělení celku na nestejné části
- Analýza a priori didaktické situace s ilustracemi z oblasti geometrie
- Analýza a posteriori didaktické situace
- Diagnostika znalostí žáků podle jejich chování v didaktické situaci
- Chyby, překážky a výuka matematiky
- Odhalování chybných představ a jejich odstraňování
- Analýza proměnných didaktické situace (příklady)
- Ukázky „dobré praxe“
Všechny použité pojmy budou ilustrovány na konkrétních ukázkách z vyučování matematiky.
č. akreditace MSMT: | MSMT- 226/2021-5-55 13354/2017-3-599 |
Uznatelné jako výstup šablon DVPP: | II/2.1 b) Matematická gramotnost |
Forma: | prezenční, cyklus seminářů |
Hodinová dotace: | 16 hodin / 45 minutových |
Vzdělávací cíl: | Cílem semináře je nabídnout učitelům náměty, jak při výuce matematiky zvýšit porozumění žáků matematice, motivaci žáků, zdůraznit mezipředmětové vztahy a význam matematiky pro běžný život. |
Cílová skupina: | učitelé 1.stupně ZŠ, učitelé 2.stupně ZŠ, pedagogové volného času, ředitelé škol a školských zařízení, speciální pedagogové, psychologové, učitelé - vedoucí školních zájmových kroužků a klubů |
Místo konání: | Praha nebo jinde na základně konkrétních požadavků |
Cena: | 4 727 Kč, v případě většího počtu zájemců cena dohodou |
Termín konání: |