Projektová výuka je jedním z přístupů, díky kterým si žáci osvojují kompetence důležité pro život ve 21. století. V rámci projektů se učí spolupracovat, diskutovat, řešit problémy, hledat kompromisy, využívat kritické myšlení a rozvíjet své tvořivé myšlení. Uplatňují vyšší myšlenkové operace a přebírají zodpovědnost za své vlastní učení. To, aby k tomu všemu docházelo, je třeba projekt správně naplánovat, použít specifické výukové metody a postupovat podle určitých pravidel. Tento seminář bude věnován právě strategiím, které pomohou projektový den zefektivnit a vytěžit z práce žáků maximum.
Cílem tohoto vzdělávacího programu je seznámit pedagogické pracovníky se základními principy projektové výuky, seznámit je s příklady dobré praxe. Účastníci po absolvování vzdělávacího programu budou schopni začlenit projektovou výuku do své pedagogické praxe.
Obsah:
- Úvod do tématu a vzájemné porovnání zkušeností s projekty, charakteristika a cíle projektové výuky
- Výhody a rizika projektové výuky
- Různé podoby projektů
- Výběr vhodného tématu a plánování projektů
- Využívání ICT v rámci projektové výuky
- Možnosti hodnocení projektů
- Ukázky dobré praxe a návrhy vlastních projektů
- Reflexe a shrnutí kurzu
Cílovou skupinou pedagogických pracovníků jsou: ředitelé škol a školských zařízení, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, asistenti pedagoga, , pedagogové volného času.
Akreditace MŠMT: MSMT-226/2021-5-55
Bude probíhat v těchto datech: 25.08.2021 v čase 14,00 – 18,00 hod.
26.08.2021 v čase 14,00 – 18,00 hod.