Inovace výukových metod vyžaduje také obvykle zásadní změnu našeho přístupu k hodnocení žáků. Cílem semináře je představit, z čeho vychází pojem formativní hodnocení a na jakých principech stojí, co nám bere a jaké nové cesty nám naopak otevírá. Budeme diskutovat o tom, jak nastavit vhodné podmínky pro zavádění formativního hodnocení. Otevřeme problematiku práce s chybou a procvičíme si zadávání popisné zpětné vazby. Hlavní část setkání pak bude věnována praktickým ukázkám metod a technik, které účastníkům pomohou objevit rozmanité cesty, jak lze využívat formativní hodnocení v praxi. S několika metodami se seznámíme prostřednictvím videoukázek, ostatní si vyzkoušíme přímo v semináři z perspektivy žáků. Zkušenost budeme bezprostředně poté reflektovat a společně se pokusit zamyslet nad tím, které z metod a technik mohou jednotliví účastníci využít ve svém kontextu a jaké pozitivní změny od nich mohou očekávat.
Cílem tohoto vzdělávacího programu je seznámit pedagogické pracovníky se základními principy formativního hodnocení, seznámit je s příklady dobré praxe. Účastníci po absolvování vzdělávacího programu budou schopni začlenit formativní hodnocení do své pedagogické praxe
Obsah:
- Pojem formativní hodnocení
- Práce s chybou a popisná zpětná vazba
- Provázanost cílů, výukových metod a výstupů
- Práce s kritérii
- Metody a techniky formativního hodnocení
- Závěrečné zhodnocení a reflexe
Cílovou skupinou pedagogických pracovníků jsou: ředitelé škol a školských zařízení, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, asistenti pedagoga, pedagogové volného času.
Cena: Kč 2.025,-
Termíny konání:
Akreditace MŠMT: MSMT-226/2021-5-55